پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3698
-
الف
+

228 فیلم متقاضی شرکت در بخش «شهید آوینی» سینماحقیقت شدند

228 فیلم مستند متقاضی شرکت در بخش ویژه‌ جایزه «شهید آوینی» در «سینماحقیقت» شدند.

از مجموعه فیلم‌های ارسال شده به دبیرخانه دهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، 228 فیلم مستند متقاضی شرکت در بخش ویژه‌ جایزه «شهید آوینی» شدند که نسبت به آمار سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.  

جایزه شهید آوینی که امسال برای سومین بار در جشنواره «سینما حقیقت» برگزار می‌شود،  ویژه‌ نمایش و تقدیر از فیلم‌های مستند منتخب حوزه‌ مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و آمار متقاضیان شرکت در این بخش نشان می‌دهد که فیلم‌های امسال 10 درصد بیشتر از سال گذشته متعلق به این حوزه بوده‌اند.

این بخش از جشنواره «سینما حقیقت» در سه بخش مستند کوتاه، مستند نیمه بلند و مستند بلند برگزار می‌شود و از 228 فیلم ارائه شده به دبیرخانه این بخش، ۱۲۵ فیلم مستند کوتاه، ۷۸ فیلم مستند نیمه‌بلند و ۲۵ فیلم مستند بلند هستند که همزمان در دو بخش  مسابقه ملی و بخش «شهید آوینی» شرکت می‌کنند.

داوری بخش جایزه «شهید آوینی» جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، مجزا از بخش مسابقه ملی برگزار می‌شود و هیات داوران مختص خودش را دارد. برگزیدگان سه بخش فیلم مستند کوتاه، نیمه بلند و بلند این بخش، علاوه بر دریافت  تندیس شهید آوینی و دیپلم افتخار، به ترتیب ۱۲۰، ۱۰۰، ۸۰ میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» با شعار «حقیقت بهترین راهنماست»، در روزهای ۱۴ تا ۲۱ آذرماه ۱۳۹۵، توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی  برگزار خواهد شد.

بازنمايي تاریخ و فرهنگ جامعه‌ي ايراني- اسلامي؛ صيانت از هويت ملي مبتني بر انگاره‌هاي ديني و ايراني؛ تقويت سينماي مستند خلاق ايران؛ بيان نسبت سينماي مستند با واقعيت‌های اجتماعی؛ آشنايي فيلمسازان كشور با تحولات نوين سينماي مستند جهان؛ توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تاکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی، از اصول و اهداف این جشنواره است.

ب س / س م

نظر شما
ارسال نظر